באישור שוק ההון
מס. רישיון למתן אשראי - 54530
מס. רישיון המרת מט״ח - 57692

Welcome 2019 – הערכות לעסקים לשנה החדשה!

שנת 2019 היא זמן מצוין עבור כל בעל עסק לעצור לרגע את המשימות השוטפות, להתארגן באופן מסודר ולהכין את העסק בצורה הטובה ביותר לקראתה. במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר פעולות חשובות שכדאי לעשות בעסק לפני שמתחילה שנה חדשה.

חישוב ההוצאות: על מנת שהעסק יצמח וירוויח בשנה הבאה צריך לערוך סיכום מדויק של השנה הנוכחית מבחינת נתונים פיננסיים. בין היתר, יש לפרט את ההוצאות העסקיות החוזרות כגון חשמל, אינטרנט, טלפון, ארנונה, שכירות המבנה, ועד, ארנונה, משכורות, זכויות סוציאליות וכדומה.  יש להקפיד לבדוק ולוודא כי כל ההוצאות אכן מופיעות בספרי העסק.

תכנון התקציב: על מנת להכין מסגרת תקציב מדויקת לשנה החדשה יש להביא בחשבון מגוון נתונים כגון יעדי מכירות, אסטרטגיה עסקית, היקף הכנסות שנתי צפוי, התפלגות שנתית, שיעור ההוצאות המשוער ועוד. לאחר שבונים תקציב מפורט, עדכני ומסודר ניתן להגדיר יעדים לשנה הבאה, למצוא מקורות הכנסה נוספים, לערוך שינויים במבנה השכר ועוד.

הערכות להוצאות השנה הבאה: יש חשיבות רבה לערוך פירוט מקיף ומפורט של הוצאות העסק לשנת הפעילות. במסגרת ההוצאות יש להביא בחשבון עלויות שכר עבודה, תפעול עסקי שוטף דוגמת מיסוי ושכירות, קניית חומרי גלם, שיווק ופרסום העסק בערוצי המדיה שונים.

מיקוד עסקי: חשוב להגדיר את הנושאים העסקיים שבהם רוצים להתמקד, מהם מנועי הצמיחה של העסק וכך ניתן להגדיל את הערך העסקי עבור הלקוחות יחד עם מקסום הפוטנציאל הרווחי.

מכירת המלאי: חשוב לזכור כי מכירת מלאי עסקי קיים יכולה להוביל לשיפור תוצאות העסק, על ידי הרחבת המחזור השנתי או על ידי הקטנת מאזן הרווחים. נוסף על כך, זו דרך טובה ובטוחה להביא לשיפור תזרים המזומנים העסקי.

מבנה ארגוני: הגדרה ברורה של חלוקת התפקידים, תחומי האחריות והסמכות של העובדים בעסק לקראת השנה החדשה, מאפשרת להם להבין את הציפיות והיעדים ונותנת לבעלי העסק ולדרג המנהל את השקט בכך שהנושאים המהותיים מטופלים כהלכה.

תכנון מס: בסוף שנת המס יש פעולות שונות שניתן לערוך בכדי לצמצמם את שיעור המס הצפוי, לדוגמה דחיית הכנסות או הקדמת הוצאות. ישנה חשיבות ניכרת להתייעצות עם איש מקצוע מהתחום שמכיר את העסק על מנת שיערוך תכנון מס נכון וטוב לעסק.

לסיכום

לקראת השנה החדשה שקרבה רצוי לכל עסק לעשות היערכות מקדימה, ללמוד מטעויות, לייעל ולשפר את התוכנית העסקית המתחילה בקרוב. חשוב להדגיש, כי בלי היערכות מתאימה וחשיבה מעמיקה, ניתן בקלות לפספס פעולות חשובות ופשוטות שיכולות לסייע להתייעלות העבודה ולהגדיל את התוצאות החיוביות והרווח הכלכלי. הצעד הראשון הוא לערוך סיכום מפורט ומעמיק של השנה שעברה ולהשוות בין התכנון והמטרות שהצבתם לבין המצב הנוכחי. רק לאחר ניתוח יסודי, למידת התוצאות והפקת לקחים ותובנות, ניתן להתקדם ולבנות תוכנית עבודה עסקית מוצלחת לשנה הבאה.

/ 5.

לכניסה לאזור האישי, הזינו אימייל וסיסמא: